
Regulamin sklepu internetowego Marlu.pl
- Definicje
- Sklep – sklep internetowy MARLU dostępny pod adresem: www.marlu.pl,
- Butik – Butik Marlu znajdujący się pod adresem: ul. Żurawia 1a / Plac Trzech Krzyży 7, 00-503 Warszawa.
- Sprzedawca – podmiot zarządzający i prowadzący Sklep, którym jest Marlu sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-413) przy ul. Ludna 9, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS pod nr: 0000608287; REGON: 363999198; NIP: 7010559706.
- Regulamin – niniejszy dokument wraz z wszelkimi załącznikami i dodatkami, które stanowią jego integralną część.
- Kupujący – każdy, kto za pośrednictwem sklepu dokonuje zakupu Produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym, a Sprzedawcą,
- Użytkownik – każda osoba, która korzysta ze Sklepu, w szczególności w celu zapoznania się z jego ofertą lub dokonania zakupu Produktów.
- Postanowienia Ogólne
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną odzieży damskiej i akcesoriów marki MARLU przez internet.
- W celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Produktów z dostępnej oferty, ich kolorystyki, rozmiarów oraz ilości poprzez dodanie ich do „Koszyka”.
- Do momentu zatwierdzenia wyboru Produktów przyciskiem „Złóż zamówienie” Klient ma możliwość dokonywania zmian i modyfikacji Produktów w zamówieniu, jak i danych teleadresowych do dostawy oraz wystawienia rachunku.
- Po złożeniu przez Kupującego zamówienia, na stronie pojawi się stosowne potwierdzenie, a na podany w zamówieniu adres e-mail zostanie wysłany komunikat zawierający informacje dotyczące zamówienia. Komunikat ten jest potwierdzeniem zawarcia umowy sprzedaży Produktów, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
- Zamówienia
- Zamówienia przyjęte do realizacji mogą być anulowane najpóźniej do momentu wysyłki towaru. Anulowanie zamówienia odbywa się jedynie za pośrednictwem Butiku.
- Informujemy, że średni czas realizacji zamówienia (co oznacza okres od dnia opłacenia zamówienia do dnia wysyłki produktu) wynosi 3 dni robocze, z tym że w przypadku braku produktu na magazynie, czas ten może przedłużyć się do 14 dni, o czym Sprzedawca ma obowiązek zawiadomić Kupującego w ciągu 3 dni roboczych od złożenia zamówienia.
- Zamówienie jest realizowane po dokonaniu płatności lub spełnieniu wymagań dotyczących wybranej metody płatności.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia z powodu trwałej niedostępności Produktu, Sprzedawca w terminie 3 dni roboczych zawiadomi o tym Kupującego i w terminie kolejnych 3 dni roboczych zwróci całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- Płatności
- Ceny prezentowane w Sklepie internetowym są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Do każdego zamówienia Sprzedawca dołącza paragon fiskalny. Na życzenie może zostać dołączona faktura VAT.
- Kupujący dokonujący zakupu jako Przedsiębiorca na cele prowadzonej działalności gospodarczej oświadcza, iż jest płatnikiem podatku VAT oraz upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
- Kupujący przy składaniu Zamówienia dokonuje wyboru formy płatności:
- płatność tradycyjnym przelewem na konto Sprzedającego;
- płatność internetowa za pomocą systemu płatności DotPay;
- płatność internetowa za pomocą systemu płatności Shoper. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest Blue Media S.A.
- Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
- Termin na dokonanie wpłaty wynosi 3 dni robocze. Po upływie tego terminu zamówienie może zostać anulowane.
- Wraz z opłaceniem zamówienia, Kupujący dokonuje opłaty za jego doręczenie, która jest określona w warunkach i kosztach dostawy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen Produktów prezentowanych na stronach Sklepu, zamieszczania informacji o nowych towarach, przeprowadzenia i odwołania akcji promocyjnych na stronach Sklepu, wyprzedaży bądź wprowadzenia w nich zmian. Uprawnienie Sprzedawcy, o którym mowa w poprzednim zdaniu nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży. O szczególnych warunkach akcji promocyjnych oraz wyprzedaży Kupujący będzie informowany przez Sprzedawcę. Promocje nie łączą się, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Dostawa
- Wybór sposobu odbioru przesyłki dokonywany jest przez Kupującego podczas składania zamówienia w Sklepie.
- Dostawa Produktów jest realizowana przez firmę kurierską (DPD) lub przez pocztę polską. Koszty wysyłki ponosi Kupujący zgodnie z aktualnymi cennikami.
- Kupujący może odebrać Produkt osobiście w Butiku.
- Aktualne koszty i warunki dostawy znajdują się na stronach internetowych Sklepu w zakładce: Informacje o dostawie.
- Kupujący zobowiązuje się do odebrania wysłanego Produktu.
- Rękojmia za wady fizyczne i prawne
- Produkty oferowane w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych. Produkty mogą zostać dwuletnią gwarancją, w ramach której można dokonać naprawy Produktu w zakresie zniszczeń wynikających z jego normalnego użytkowania, w szczególności:
- uzupełnienia guzików/klamer/zapięć i innych tego typu elementów lub wymiana na inne uzgodnione z Kupującym;
- podszycie lub zszycie przedartych elementów Produktu;
- wymiana zniszczonych elementów Produktu na nowe takie same lub inne uzgodnione z Klientem, z tym, że Marlu zastrzega sobie prawo do każdorazowej oceny, czy i co jest w stanie naprawić w danym Produkcie. Jeśli naprawa nie jest możliwa z przyczyn związanych z faktem, iż zniszczenia powstałe nie są związane z normalnym użytkowaniem Produktu, zgodnym z zaleceniami dotyczącymi prania i konserwacji Marlu ma prawo do odmowy zrealizowania napraw i do zwrotu Produktu do Klienta na jego koszt. Marl ma również prawo do odmowy naprawy jeśli naprawa okaże się niemożliwa z uwagi na brak materiałów lub innych elementów wykończenia niezbędnych do zrealizowania naprawy.
- Informacja o objęciu Produktu gwarancją zamieszczona zostaje w opisie Produktu na stronie Sklepu oraz na metce.
- W celu zrealizowania praw z gwarancji, Kupujący dostarcza Produkt do Butiku z informacją o zakresie napraw oraz z dowodem zakupu Produktu w okresie nie dłuższym niż 2 lata przed dostarczeniem Produktu do Butiku.
- Marlu zobowiązuje się dokonać napraw w terminie uzgodnionym z Klientem, z tym że nie dłuższym niż 14 dni. Jeśli naprawa Produktu będzie wymagała zamówienia jakichkolwiek materiałów lub elementów wykończenia, termin ten może ulec przedłużeniu.
- Kupujący traci uprawnienia do złożenia reklamacji, jeżeli przed upływem roku od stwierdzenia wady Produktu, nie później jednak niż przed upływem 2 lat od wydania rzeczy Kupującemu, nie zawiadomi o tym Sprzedawcy.
- Reklamowany Produkt należy przekazać do Butiku najpóźniej 7 dni po zgłoszeniu reklamacji. Do reklamowanego Produktu należy dołączyć paragon lub jego kopię, ewentualnie inny dowód świadczący o tym, że Produkt został zakupiony od Sprzedawcy (np. faktura VAT, potwierdzenie dokonania płatności kartą płatniczą, przelewem itp.). W przypadku braku takiego dowodu zakupu, Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia reklamacji i zwrotu ceny.
- Sprzedawca rozpozna reklamację w terminie 14 dni od otrzymania Produktu. Jeżeli Produkt ma wadę to Sprzedawca w terminie kolejnych 14 dni, dokona stosownych napraw, ewentualnie wymieni Produktu na nowy. Po bezskutecznym upływie ww. terminu, Kupujący ma prawo zwrócić wadliwą rzecz i zażądać zwrotu ceny lub zażądać udzielenia mu stosownego rabatu (z zastrzeżeniem pkt 6 zdanie 2 powyżej). Jeśli nowy lub naprawiony Produkt nadal ma wadę, Kupujący może odmówić dalszych napraw lub kolejnej wymiany Produktu i w to miejsce może zażądać niezwłocznego zwrotu całej ceny lub udzielenia mu rabatu (z zastrzeżeniem pkt 6 zdanie 2 powyżej).
- Sprzedawca może odmówić wymiany Produktu na nowy lub naprawy wadliwego Produktu jeśli wymiana Produktu lub jego naprawa jest niemożliwa albo wymaga nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego.
- Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada Produktu jest nieistotna.
- Dostarczenie reklamowanego Produktu do Sprzedającego odbywa się na koszt Kupującego, jednak w przypadku gdy reklamacja okaże się uzasadniona, Sprzedawca zwróci koszty dostawy Kupującemu, na podstawie rachunku lub innego dowodu zapłaty.
- Odpowiedzi na reklamację udziela się:
- pisemnie na adres reklamującego; lub
- drogą elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres poczty elektronicznej.
- Produkty oferowane w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych. Produkty mogą zostać dwuletnią gwarancją, w ramach której można dokonać naprawy Produktu w zakresie zniszczeń wynikających z jego normalnego użytkowania, w szczególności:
- Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może odstąpić od umowy kupna Produktu w terminie 14 dni od dnia odbioru Produktu od przewoźnika lub odbioru Produktu w Butiku (liczy się data nadania). Oświadczenie o odstąpieniu składa się na formularzu elektronicznym dostępnym na stronie https://marlu.pl/formularz-zwrotu/ . Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć również na piśmie w oparciu o formularz stanowiący Załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku. Za dzień odstąpienia od umowy uważa się dzień nadania formularza do Sprzedawcy.
- Warunkiem skutecznego odstąpienia jest zwrócenie Produktu w stanie niezmienionym. Produkt musi zostać zwrócony w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Koszty zwrotu produktu ponosi Kupujący.
- Kupujący odmówi zwrotu środków w przypadku, gdy zwrócony Produktuk będzie miał uszkodzoną lub zerwaną plombę zabezpieczającą.
- Do zwracanego Produktu należy dołączyć paragon lub jego kopię, ewentualnie inny dowód świadczący o tym, że Produkt został zakupiony od Sprzedawcy (np. faktura VAT, potwierdzenie dokonania płatności kartą płatniczą, przelewem itp.). W przypadku braku takiego dowodu, Sprzedawca ma prawo do odmowy przyjęcia zwrotu.
- Zwrot ceny nastąpi w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania Produktu.
- Wraz z ceną Sprzedawca zwróci Kupującemu koszty poniesione przez niego koszty dostawy, jednak w kwocie odpowiadającej cenie za dostawę standardową (poczta) (ewentualne dostawy za pośrednictwem kuriera, w trybie „gwarant” lub inne wyższe koszty wysyłki nie zostaną zwrócone). Jeśli Produkt został odebrany osobiście w Butiku, Kupujący otrzymuje jedynie zwrot ceny za Produkt.
- Postanowienia końcowe
- We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny oraz ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
- Wszelkie spory wynikające z funkcjonowania Sklepu oraz świadczenia usług w ramach Sklepu będą poddane rozstrzygnięciu sądu właściwego dla siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu opublikowania ich na stronie Sklepu. Zmiany Regulaminu nie mogą naruszać praw nabytych Kupujących i Użytkowników Sklepu.
- Sprzedający podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania strony internetowej Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć niezwłocznie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Kupujących i innych użytkowników. Sklep nie odpowiada za zakłócenia w działalności spowodowane awarią sieci Internet lub innymi przeszkodami natury technicznej, który Sprzedawca działając z zachowaniem należytej staranności nie mógł wcześniej wyeliminować.
- Wszystkie zdjęcia, grafiki, logotypy, publikacje i teksty dostępne w Sklepie są chronione ustawą z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83). Zakazane jest bezprawne kopiowane, zwielokrotnianie bądź rozpowszechnianie wszelkich treści zamieszczonych na stronie Sklepu.
- Wszelkie uwagi, sugestie i pytania prosimy kierować na adres butik@marlu.com.pl